woensdag 12 september 2012

DOEN DOEN DOEN, Zuid As Performance




En toen drukte ik op publiceren....

De vorige blog die ik zojuist plaatste was één grote twijfel en had ik geschreven vóórdat ik vandaag de begrafenis bijwoonde van een mooi en vrij mens.
Met een indrukwekkende dienst vol fonkel namen we afscheid én hieven we het glas op Diederik, die, alhoewel veel te kort, toch maar mooi écht en voluit had geleefd.

Op volle kracht én in vol vertrouwen!

Met de salsa klanken en de drums van zijn muziek nog in mijn hoofd vertrok ik daarna naar de Zuid As om met een filmer aankomende vrijdag de performance door te nemen. Dit keer zou er een kleine film worden gemaakt door filmer Bart Voorbergen.Van zwaar naar licht. Of eigenlijk omgekeerd... of nou ja... van het licht gedeeld naar de zwaarte ...

Mijn vorige blog was vol twijfel... had het wel zin, zóveel afzeggingen... Als ik impact wilde hebben, moest het dan niet later zodat ik alsnóg kon proberen dat plein vol te krijgen?
Eigenlijk had ik al besloten... 

Het moment was niet rijp! (vertelde ik mezelf, in een dappere, maar halfslachtige poging grip te krijgen op de klomp in mijn buik)

Het moment is nóóit rijp...
het leven is áltijd te kort. Het enige wat je kan doen is het aan te gaan.... 
Het te leven.
En dan zien we wel. 
Doén.
En daarna nog es een glas drinken. Samen!
Als jouw reis stopt is er geen tijd om te praten over wat je had willen doen, maar drink je een nog een glas met vrienden op wat je hébt gedaan!

Dát inzicht reikte Diederik me alsnog vandaag aan.

Vanavond deed ik mee aan een vertrouwenssessie in het Inspiratiehuis.
Samen met een aantal mensen uit het speelveld van de financiële wereld, aanverwante geesten zoals Art Partner namen we de omweg om vertrouwen en wat daar nou voor nodig is weer onder de loep te nemen.

Prachtige gesprekken, mooie inzichten...
Menselijke maat! Ruimte voor twijfel.. Tijd nemen om écht het gesprek aan te gaan. Het ervaarbaar maken! Dát is wat er toe doet en daar begint het mee!

Het was duidelijk... Of er nou 100 man vrijdag op die Zuid As staan, 5 óf alleen ik in mijn up... ík ben er wel!!!!!

Ik ga het wél doen.
Hoe eng het ook blijft... De kracht van de massa is belangrijk, maar het begint met 1 en als dat kennelijk nog niet groter wordt, betekend dat niet dat die ene dan maar moet ophouden!
Het dóet er toe! En als ik niet begin met vorm geven aan mijn geloof,  hoe kan ik dan van anderen verwachten dat ze aanhaken en hun eigen vorm daarin zoeken?

Ik ga weer verder en ben er overmorgen. Op de Zuid as. Met krijt en met het geloof dat je niet moet wachten op de legitimatie of genoeg 'Likes' van anderen voordat je zelf in beweging komt.

dat momentum... ach

In ieder geval 1, 

wie weet hoeveel meer!


#zuidastrust


Geen opmerkingen:

Een reactie posten