maandag 21 maart 2011

Inspiratie en ontroering

Soms ben ik (of eigenlijk doe ik) zo druk dat het lijkt of ik alleen maar ren.... 
Gelukkig kom ik vaak nét op tijd nog bij mijn positieven door even op de rem te gaan staan.


Gisteravond in de vorm van een bezoek aan Vredenburg om naar Bachs Hohe Messe te luisteren uitgevoerd door een heel kleine bezetting van Cantus Cölln


Tranen tranen tranen. 
Wat een meesterlijke uitvoering! Wat een invoelbare passie op dat podium. Had er werklijk geen woorden voor en nog steeds niet.


Alleen kunst kan een mens volgens mij zo in vervoering brengen dat men de waan van de dag geheel ontstijgt.


Ogen dicht en op reis gaan naar daar waar geen taal meer toereikend is om het te duiden wát ik eigenlijk hoorde. deed er ook niet meer toe.


Ik ben er nu nóg stuk van en heb me heilig voorgenomen voor het nieuwe seizoen een abonnement te nemen op Vredenburg.


na afloop was ik leeg van alle ruis en wist ik weer waar mijn eigen kracht ligt. Het is lente vandaag! ik koers weer op werken van binnen uit. Het resoneren van mijn klank wil ik blijven verbeelden in mijn tekeningen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten