maandag 21 februari 2011

Vol in mijn KIS studie gedoken

Wat is ballast en wat is de kern, wat geeft stevigheid en hoe paradoxaal kan dat zijn


Vandaag was zo'n dag dat ik de agenda leeg heb gehouden om me vol op de opdrachten voor mijn KIS opleiding te storten.
Allereerst mijn leerprofiel voor de KIS site geschreven.


Lees maar mee:
De grondtoon van mijn kunstenaarsschap is nieuwsgierigheid. 
Nieuwsgierigheid naar wat mensen beweegt. scherp kijkend, wild denkend, verbeeld ik mijn wijdse blik in tekeningen, strategische interventies en ruimtelijke beelden. Mijn werken spiegelen mijn kritische blik, mijn verontrusting, maar bovenal mijn verwondering en mijn zoektocht naar de magie die ons verbindt. In mijn werk heb ik een voorkeur voor datgene wat snel over het hoofd wordt gezien.

Omdat ik graag werk vanuit situaties die ontstaan waar mensen samenkomen vanuit een gezamenlijk gevoelde noodzaak, zijn juist organisaties en bedrijven voor mij fascinerend. Binnen mijn artistieke focus zie ik dit soort plekken als micro sociale landschappen. Vol conventies, eigen geschreven en ongeschreven regels. Het onderzoeken van dat landschap vanuit het perspectief van de wandelaar, de gids, de verdwaalde, de zwerver, de botanicus, archeloog, de tuinier en de tourist is voor mij een werkwijze die me goed ligt. Ik verken de kruispunten, de achterafweggetjes, het uitzicht en het drijfzand en vertaal dat in nieuwe metaforen. Ik hoop dat de hieruit ontstane nieuwe blik (en werk), ook in een breder perspectief nieuwe inzichten kan genereren!
Deze manier van werken ervaar ik als een solide basis van waaruit ik mijn kunstenaarsschap een brede invulling geef. Eentje die maatschappelijk door de verbinding relevant is. En van waaruit ik werkelijk een meerwaarde kan bewerksteligen voor alle betrokkenen, incluis mijzelf.
Thema’s daarbij zijn menselijke maat en verhoudingen. Hoe komen mensen tot werken vanuit eigen gevoelde noodzaak en passie, ipv van aansturing van bovenaf? Hoe blijven mensen zich thuisvoelen bij het grotere geheel? Hoe maak je je reis onderdeel van je aankomst?

Door beter grip en inzage in onderliggende structuren, processen en diversiteit van organisaties en organisatiestructuren te ontwikkelen hoop ik mijn kwaliteiten meer te scherpen. Opdat ik zo mijn ervaringen met werken binnen en met organsiaties nog professioneler kan bestendigen.
         
Van die dingen.



Nu verder met een vraag over wat de menselijke maat dan inhoudt binnen bedrijven... menselijke maat



En dan bedoel ik niet dit: http://www.youtube.com/watch?v=
 Ik bedoel het overdrachtelijk... Maar als je vanuit die gedachte dit fimpje bekijkt, dan kan je er misschien toch wat mee


Kom dan toch weer terug op mijn kunstenaarsheld  Guiseppe Penone en de maat van groei en de mens daarin http://www.youtube.com/watch?v=uEMDNO7jgHs



Geen opmerkingen:

Een reactie posten