donderdag 20 mei 2010


Dit is um um; een van mijn droompanden. Staat al bijna 2 jaar leeg!
Zo zonde. Wel leegstandbeheer erin natuurlijk, maar toch, er zouden toch andere mogelijkheden moeten zijn om dit soort panden onder de de aandacht te brengen.
In Arnhem staat, bijvoorbeeld, de halve Velperweg treurig leeg en te huur.....

Ik héb wel een vermoeden waar aan het ligt, en jaha..., het zijn geen makkelijke tijden, maar stilstand is zeker niet de oplossing. Elke andere manier om de boel in beweging te krijgen zou welkom moeten zijn. Of zie ik dat het verkeerd?
Het verbaaste me daarom dat mijn initiatief dat ik onlangs bij een grote makelaar/bemiddelaar neerlegde voornamelijk werd verwelkomd als een hoop gedoe.....

Ze zagen er geen heil in, het was gedoe, onmogelijk, hoe moest dat dan met aansprakelijkheid, was ik wel te vertrouwen ( nou moe) etc etc.....

Hoe ontstond mijn plan?
Sinds een poos geef ik geregeld als kunstenaar workshops over de kracht van verbeeldingskracht. Die workshops hebben ook effect op mijn eigen, autonome werk.
De resultaten daarvan wil ik heel graag eens laten zien aan de betrokken bedrijven, mijn uitgebreide netwerk en al die anderen die eventueel geïnteresseerd zouden zijn in wat de uitwisseling tussen het bedrijfsleven en een kunstenaar kan opleveren. Mijn atelier is daarvoor te klein, zo'n leegstaand pand als hierboven juist perfect!


Een win win situatie voor beide partijen lijkt me toch, of....
In het kort mijn voorstel aan zo'n bemiddelaar:
Gedurende een aantal dagen verzorg ik zélf een sfeervolle Open Space/Studio bijeenkomst in een leegstaand kantoor voor mijn netwerk. Hiervoor genereer ik extra aandacht in de media, via Linked, Mindz en andere sociale media om andere belangstellenden, waaronder uiteraard óók de relaties van de eigenaar / bemiddelaar van het pand, uit te nodigen.
Ik breng zo het pand levendig, positief, gezien vanuit mogelijkheden, fris op een kwalitatief passende manier onder de aandacht bij een nieuw publiek.
De eigenaar geeft mij het pand gedurende maximaal een week in bruikleen, waarna ik het weer netjes, in goede staat, terug geef.

Dit project kan op heel korte termijn worden ingevuld. Mijn tekeningen zijn inmiddels ingelijst. Ik kan zó beginnen!

Maar goed, deze bemiddelaar vond het gedoe en zag heel veel beren op de weg. En dacht ook dat andere bemiddelaars dat ook wel zouden vinden.....
Is het raar dat leegstaande kantoren voornamelijk worden beschermd door leegstandbeheer? Waarom gebeurt er niet meer om leegstaande panden "aan de man" te brengen. Leegstand kost toch heel veel?


En waarom reageert een bemiddelaar zo? Is ie murf door wat ie dagelijks in de krant leest, slecht geslapen, of is het echt een onzinnig voorstel, en waarom dan?
Ben benieuwd of dit echt kansarm is ! Ik ga gewoon door, want ik geloof hier wél in

Het lijkt me namelijk dat in deze tijden stilstand in ieder geval niet gaat helpen!

Wat denk jij?
En weet je misschien andere panden dan wel eigenaren die hiervoor wél open staan, laat het me vooral weten
Mail me; info@anook.nl


Nieuwsgierig kijk ik verder; wordt vervolgt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten