maandag 8 maart 2010

Waar blijven de mentale rookmelders?


de 1e dag weer hier werken na een maand tekenen residency in het licht van werken aan het thema Vertrouwen.


En dan lees je s'ochtends in het FD:


Banken gaan gewoon door met bonussen. 
Waarom zouden wij dan stoppen?




Gelukkig bedoeld als teaser om nieuwe potentiële abonnees te lokken, maar te bedenken dat iets, wat tongue in cheek is geschreven, toch iets aanroert wat onder de huid wel degelijk aangeeft dat we er nog helemaal niet zijn in deze crisis. En dat we, wat betreft een nieuwe bodem leggen onder het thema vertrouwen, nog maar nét nét nét, heel aarzelend zijn begonnen.


Soms denk ik dat de crisis niet erg genoeg is geweest. Waren er nog maar wat banken gevallen. Waarom kan niemand me helder uitleggen hoe dit nou zit?
"Ja, maar de bescherming van de kleine consument dan".
Nou, ik geloof dat ik zo'n kleine consument ben en ik ga geloof ik graag nog een paar jaar op Krap, krap, kiele, kiele als er daarvoor in de plaats en nieuw financiëel systeem kan worden gemaakt dat duurzaam en oprecht betrouwbaar is. En gezond!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten