maandag 15 maart 2010

NRC Focus seminair over vertrouwen



Dat het goed is om een poos je even terug te trekken en je te concentreren op je eigen verhaal, merk ik nu ik een week terug ben.
Ineens is de ruis weg en sta ik helder en scherp in de wereld ten opzichte van het thema vertrouwen.

Zo scherp, dat toen ik de advertentie in het NRC las over het NRC Focus seminair over vertrouwen, ik meteen mailde met het NRC over de mogelijkheid om tijdens het seminair
het verhaal van de gast sprekers visueel te verrijken met beeld. 
De enthousiaste reactie vanuit het NRC liet niets te wensen over. Dus hoera! Aankomende donderdag toon ik het werk wat in Caylus is gemaakt, aan de bezoekers van het seminair in de Beurs van Berlage in Amsterdam.
Niet om de achtergrond te verfraaien (de Beurs is tenslotte zelf een waanzinnig mooi gebouw) maar om vanuit een ander perspectief de dialoog over wat vertrouwen zou kunnen zijn en wat er voor nodig is om er op te kunnen bouwen, breder gevoed te kunnen houden.
Want, zolang iedereen het weet ligt het beeld ook vast, wordt er niets bevraagd. Een ogenschijnlijk stabiele situatie. Echter, juist nu, in deze tijden van twijfel, is het meer dan ooit belangrijk de kaders en het blikveld te verruimen. 

Ik kijk er naar uit met mijn werk midden in die dialoog en discussie te mogen staan en ben erg benieuwd naar de reacties!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten