woensdag 3 maart 2010

Dag 28, bijna bijna terug naar Nederland

Mijn krat met onmisbare atelierspullen, bijna vol zodat ik het kan dichtdoen. De leegtes, ontstaan doordat ik 7 spuitbussen fixeer heb leeggespoten op mijn werk, wordt natuurlijk opgevuld met culinair lekkers van de lokale grutters hier, die nog weten wat ze maken. Mijn tekeningen zitten al vochtvrij opgeborgen in een speciaal (met dank aan mijn onvermoeibare vader) gemaakt tekenkrat.

Mijn spullen willen ook niet terug. de hele dag gewacht op de transportdienst, komen ze niet....
Ik stap in ieder geval morgen (toch maar wel) om 7:45 vanuit Montauban in de trein naar Parijs.

Op de valreep het geweldige boek "The art of looking sideways" by Alan Fletcher uit de bibliotheek van DRAW geplukt.
Mijn hemel, het is maar goed dat ik dat boek nu pas in handen heb, anders was er een stuk minder getekend....

Waar moet ik beginnen:


Deze fijne dan maar; zeker nu ik hier maar niet uitgekeken raakte op al die mooie muurtjes langs paden.
"If you look at certain walls covered with stains and built of mingled stones... you will... discern provinces with their mountains, their rivers, rocks, trees, plains, great valleys, hills in many aspects... battles and teh swift movement of faces and singular expressions, clothes and innumerable other things." Leonarda da Vinci (overbodig eigenlijk, die koppeling lijkt me...)


Nou ja, de laatste avond dus in Caylus.
Tis dat ik mijn grietjes en lief begin te missen, anders zou ik er zó een maand achteraan plakken.
En zoals gezegd, mijn hoofd is niet leger, maar wel eens te meer vastberadener om datgene wat ik denk over vertrouwen nog weer verder aan te pakken in beeld.
Er liggen heel wat nieuwe verse beelden op mijn mentale plankje. Het is aangenaam vol in mijn hoofd. Echter geen chaos!  Totaal niet zelfs!. Er heerst overzicht  en inzicht en weer genoeg vertrouwen om bij tijd en wijle eens flink te verdwalen...

1 opmerking:

  1. En wij zijn benieuwd naar het moment dat die "tekenkrat" geopend wordt, wat we dan allemaal als moois te zien krijgen. Het zal een pracht beloning worden voor je "onvermoeibare" vader en moeder!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen