woensdag 3 maart 2010

Dag 27, maar dan een dag later....

En dan krijg je dit als je je ineens overgeeft aan een weldadig lummelen en je even op je bed gaat liggen met een boek; je valt in slaap om 21:00
Dus geen blog op dag 27. Althans niet op die dag zelf, maar een dag later...


Wel een heerlijk dag gehad met heel veel wandelen in de beeldschone omgeving van Caylus. Greta nam me mee op "tournee", de Causes op. Langs piepkleine maar nog immer in gebruik zijnde kerkjes.


Het gotische kerkje van Notre Dame de Livron. In het dal beneden ligt Caylus.


Vervolgens boven op de causes een kerkje bezocht temidden van een totaal met mos overwoekerd bos. In tegenstelling tot wat ik dacht, betekend dat dat de lucht heel erg zuiver is. Werkelijk elk twijgje ging gebukt onder enorme bossen mos. En omdat het waaide was het alsof we door een wiegend harig bos wandelenden
Nog nooit zoiets gezien; werkelijk beeldschoon! Nergens iets over te vinden op het internet, althans niet met beeld, en het was zó dichtbegroeid, dat ik er ook niets van kon schieten. Enfin, alleen al deze plek bij de Eglise Saint Symphorien gebouwd in de 13e eeuw, is voor mij al een reden om deze zomer terug te gaan.







Het was alsof ik er al was geweest toen ik deze tekening maakte, vorige week. Ik was op zoek naar een ogenschijnlijk ondoordringbare bosrand, die toch ook iets zachts en verleidelijks uitstraalde. OP de foto is het moeilijk te zien wellicht, maar deze tekening, althans de rand is opgebouwd uit veel soorten krijt en grafiet

Merk dat er nu, nu alles ingepakt is, een soort loomheid over me komt. Een soort uithijgen. Eerst was er de koorts, de waan dat ik nooit genoeg tijd zou hebben ( heb je eigenlijk ook nooit, bij elke tekening dient er zich vaak een nieuwe, nóg betere, aan), nu is er het afbouwen. Het terugkijken, maar wel met een schuin oog pop dat wat komen gaat.

Aan nieuwe energie ontbreekt het in ieder geval niet!



1 opmerking:

  1. allo, anook - fijn dat je open studio goede reacties heeft opgeleverd - 'k volg, nog even, ook zeker je dwaalgedachten met veel plezier - adieu, ideau

    BeantwoordenVerwijderen