vrijdag 15 januari 2010

Voorbereidingen Artist in Residence DRAWinternational


Wat gaat er allemaal mee naar Caylus?
Het liefst mijn hele atelier zonder stof, maar met mijn fijne stoel. Nou ja, tegelijkertijd verheug ik me op een heel erg lege ruimte met alleen dátgene waar ik dan aan werk. Geen ballast, alleen lege vellen 80 x 100 cm en wie wel groter...


Afgelopen week heerlijk ingeslagen bij Van Ginkel. Ik zou maar eens zonder mijn favoriete potlood, de 9HB,  komen te zitten.


Kisten zijn getimmerd om mijn werk in te vervoeren. Ze worden binnenkort opgehaald door Copex Road Cargo. Verder gaan mijn boeken mee. Vooral stapels over het kweken van orchideëen. Bovenstaande foto is uit een boek. Toen ik dat las, was het alsof ik een beschrijving las over het (wenselijke) gedrag van bankiers.
Sindsdien is specifiek die tekst een basis voor mijn nieuwe tekeningen voor Vertrouwen Verbeeld.
Orcidëen zijn de ideale plant om de bankaire wereld te verbeelden.


Zo'n bloem met heel paradoxale uitstraling. Eenling en ook parasitair. Vol met luchtwortels, groeit alleen goed in een kas, maar kan ook woekeren.  Ze vragen heel veel onderhoud. Ooit ook uniek, maar bij de Intratuin gaven ze ze laatst gratis weg bij een betseding van €25,- of meer....
En tegelijkertijd verleidt hij met zijn schoonheid.


Die paradoxaalheid is voor mij heel aantrekkelijk en geeft me de visuele mogelijkheid grip op het project te krijgen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten